"Przygoda nad Tanwią"

Kategoria: Uncategorised
Utworzono: 20 maj 2024

W dniach 14-15 maja spedytorzy z klasy 2stb w towarzystwie starszych kolegów z klasy 3 st oraz 4 st wraz
  z opiekunami wyjechali na wyczekiwaną od września wycieczkę szkolną. Postanowiliśmy odkryć piękno
  Roztocza. Idealna pogoda i pozytywne nastawienie sprzyjały wyprawie do źródeł Tanwi.
  Przygodę rozpoczęliśmy od ścieżki dydaktycznej na obszarze źródliskowym Tanwi „Kobyle Bagno”.
  Tutejszą roślinność bagienną tworzą relikty epoki lodowcowej z początku holocenu. Przez najciekawszy
  fragment rezerwatu wiedzie ścieżka przyrodniczo dydaktyczna „Kobyle Jezioro”. Szybko dotarliśmy do
  bunkrów Linii Mołotowa (bunkier z lufą armatnią) gdzie z zaciekawieniem wysłuchaliśmy historii tego
  miejsca opowiedzianej przez panią przewodnik. Po paro kilometrowej rozgrzewce pojechaliśmy do
 Suśca skąd wyruszyliśmy na pieszą wycieczkę szlakiem „Szumów nad Tanwią”- jest to jedyne
 miejsce w Polsce, gdzie wyraźnie widać granicę geologiczną dzielącą Europę Wschodnią (płytową)
 od Europy Zachodniej (fałdowej). Tam zachwyceni widokami, przepięknie szumiącą Tanwią oraz
 relaksującym otoczeniem wydłużyliśmy trasę pokonując cały niebieski szlak o długości ok. 17 km.
 Zmęczeni ale zadowoleni udaliśmy się do ośrodka wypoczynkowego w Krasnobrodzie na zasłużoną
 obiadokolację i nocleg. Musieliśmy porządnie odpocząć ponieważ drugiego dnia naszej wycieczki
 czekały nas nie lada wyzwania. Zaraz po śniadaniu pojechaliśmy do Zwierzyńca gdzie pokonywaliśmy
 swoje lęki w parku linowym. Następnym, niemniej atrakcyjnym, punktem programu był spływ kajakowy
 po Wieprzu, na trasie Obrocz- Zwierzyniec. Jedni z ogromnym entuzjazmem, inni pełni obaw, nie tylko
 z powodu debiutu prowadzenia takiego środka transportu, wskoczyli na kajaki, szybko opanowali
 podstawowe umiejętności i podziwiali malownicze otocznie prosto z rzeki. Wszyscy rozemocjonowani
 dotarli w komplecie do przystani, głośno zaznaczając ze na pewno była to ich pierwsza ale nie ostatnia
 przygoda z kajakami. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w pięknym Zamościu. Na pytanie gdzie
 jedziemy na następną wycieczkę wszyscy zgodnie krzyknęli- na kajaki!